PMS - PRAVA MUŠKA SPIKA

Vinko Filipić – direktor FASHION.HR-a

Perwoll Fashion.hr ove će se godine održavati od 13. do 16. ožujka u prostoru paviljona 5 zagrebačkog Velesajma pod generalnim pokroviteljstvom brenda Perwoll. Kao najbolju najavu ovog velikog modnog događanja donosimo vam djelić intervjua (intervju u cjelini pročitajte u novom broju časopisa),  s čovjekom koji već trinaestu sezonu zaredom u suradnji sa svojim kvalitetnim timom suradnika vodi ovaj veliki projekt, koji opstaje i stalno se nadograđuje unatoč ne baš sjajnim vremenima za modu i umjetnost.

Razgovarala: Vlatka Vužić

 

Vinko Filipić, direktor je i osnivač FASHION.HR-a, čovjek koji stoji iza toga brenda i svih projekata koji su iz njega proizašli.  

Što nam donosi ovaj Perwoll FASHION.HR? Što će ga obilježiti?
Trinaesta sezona svjedoči trajnosti ovoga projekta i istaknuo bih to kao naš veliki uspjeh. Kontinuitet osiguravanja kvalitetne platforme kroz koju su prošli zaista mnogobrojni dizajneri iz Hrvatske i regije govori u prilog tome da ćemo i ove sezone predstaviti niz sjajnih dizajnera, kao što su Branka Donassy, Marina Design, Ana Maria Ricov, Ivica Skoko, Martina Felja, Aleksandar Žarevac, Ivana Barač te gosti iz regije koji će nastupiti u sklopu regionalnog projekta ZONA 45. Modnu publiku posebno će zanimati što je za sljedeću sezonu pripremio hvaljeni modni dvojac I-gle koji će se predstaviti samostalnom revijom u suradnji s poznatim make-up brendom Illamasqua, kao i Aleksandra Dojčinović kojoj je pripala čast da u suradnji s poznatim brendom za profesionalnu njegu kose Kevin Murphy ove sezone otvori 13. po redu Perwoll FASHION.HR. U suradnji s beauty brendom Dove svoju autorsku kolekciju predstavit će i dizajnerski dvojac eNVy room, kojom će podržati hvaljenu globalnu kampanju Dove Ad Makover, a povodom desete godišnjice djelovanja IK STUDIA, Ivica Klarić prikazat će ekskluzivnu kolekciju u kojoj će osim novih modela za sezonu jesen-zima 2013./2014. biti prikazani i ključni, danas već kultni modeli iz prethodnih 20 kolekcija.  


Kolika je vaša angažiranost oko samih revija, odabira dizajnera, osmišljavanja atmosfere i vizualnog identiteta svakog događanja?
I velika i mala. Naime, oko svakog segmenta aktivno sam uključen, iako za svaki od segmenata imam vrhunski tim profesionalaca koji potpisuju autorstvo. Nekada sam to radio sam jer je tim bio mali, ali danas iza projekta stoji zaista velik tim vrhunskih profesionalaca i lidera u svom segmentu posla, poput Romana Deckera&Dejana Kutića koji potpisuju vizualni identitet i fotografiju, redatelja Vanje Vascarca, Zorana Bačića kao najdugovječnijeg modnog producenta na ovim prostorima itd.
Vaša biografija otkriva da ste sretnik koji je svoj hobi uspio pretvoriti u posao. Otkuda tako izražen interes za modu kod jednog muškarca (koji nije dizajner) u ranim dvadesetima u kojima ste pokrenuli projekt FASHION.HR?
Moja prva ljubav nije bila moda nego ples (breakdance i hip-hop) kojim sam se aktivno bavio za vrijeme studiranja u Zadru. Moda se slučajno našla u mom životu, zahvaljujući modnoj agentici Ani Gojanović koja je u meni svojevremeno prepoznala potencijal za model. No to je kratko trajalo jer sam vrlo brzo shvatio da me puno više zanima ono što se događa iza kamere. Svoj prvi veliki modni događaj organizirao sam s 20 godina, kada u Zagrebu još nije postojao nijedan od danas eminentnih modnih događanja. Danas, 13 godina poslije, to je zaista ozbiljan biznis, kako za mene, tako i za mnoge suradnike koji su uključeni u projekte koje FASHION.HR radi.


Iza vas je 13 godina rada. Početak je vjerojatno bio težak, slijedio je uspon i razdoblje u kojem je sigurno bilo puno lakše raditi nego što je danas. Možete li, kad se osvrnete, nešto izdvojiti kao svoj najveći uspjeh i/ili neuspjeh?

Najveći je uspjeh zasigurno povjerenje koje su nam ukazali mnogobrojni dizajneri, sponzori i mediji. I u vrijeme dok se FASHION.HR održavao u Varaždinu i Zadru, velika dizajnerska imena poput Branke Donassy, Ivice Skoke, Ivice Klarića, Roberta Severa i drugih prepoznali su potencijal projekta koji je kulminirao preseljenjem u Zagreb. Također kao veliki uspjeh naveo bih i postavljanje cjelokupne offline i online platforme koju danas čine najčitaniji modni portali u Hrvatskoj i Sloveniji FASHION.HR i FASHION.SI, tjedne mode, regionalni sajam mode i mnoge druge ekstenzije koje se povremeno pojavljuju. Od najvećih neuspjeha ili izazova koje još nisam ostvario zasigurno je formiranje sveobuhvatne dizajnerske zone u Zagrebu gdje bi na jednom mjestu postojao veliki broj dizajnerskih dućana.
Iz FASHION.HR-a izašli su i neki drugi projekti. Pokrenuli ste npr. projekt FASHION.HR Industrija kojim ste spojili domaće eminentne dizajnere s posrnulim tvornicama  tekstila. Time ste pokazali kako želite da se stvari u hrvatskoj tekstilnoj industriji pokrenu, da se revitaliziraju neki brendovi. Jeste li u tome uspjeli i koji brendovi su najbolje reagirali na taj projekt?
Rekao bih da je uspjeh djelomičan. Naime, uspjeli smo animirati tekstilnu scenu i senzibilizirati javnost, međutim za revitalizaciju tekstilne industrije potrebno je puno više od toga. Jasna nacionalna strategija i podrška države, ali za sada to izostaje. Industrija je u velikim problemima, neke od tvornica s kojima smo radili u procesu su restrukturiranja, neki preživljavaju, a neki su pred gašenjem. Kao platforma i dalje ćemo pokušati animirati takve suradnje, ali trenutačna gospodarska situacija ne ide nam u prilog.


Kada biste uspoređivali stanje na hrvatskoj modnoj sceni sa stanjem na sceni u regiji, koja je vaša ocjena, gdje biste na modnoj karti pozicionirali Hrvatsku?

Hrvatska je definitivno lider. Iako je Srbija veće tržište koje je bolje povezano, odnosno umreženo sa svjetskom modnom scenom. Ako gledamo koncentraciju kvalitete dizajna i produkcijske uvjete u kojima dizajneri rade, onda je Hrvatska ispred svih drugih zemalja u regiji.


Koji su vaši omiljeni brendovi? Što/koga privatno, a što/koga poslovno rado nosi Vinko Filipić?
Privatno preferiram sportsku odjeću i obuću. Zimi volim nositi veste Igora Galaša, a poslovno ćete me najčešće vidjeti u sakoima i košuljama Ivice Klarića. On je vrh muške mode.

Razgovarala: Vlatka Vužić

Forografije: Fashion.HR

KOLUMNA

Muke po teretani

Natukla sam popriličan broj godina i ono što sam dosada naučila jest da se bolje roditi bez one stvari nego bez sreće, pardon ljepote. Ljepota je u tolikoj si...

NEWSLETTER

Želiš biti u toku?

Prijavi se na newsletter:

ANKETA ZA VAS

Koje vam je najdraže godišnje doba?

GALERIJA

KUTAK ZA VAS

Prijavi se i pošalji nam članak!
Kategorija:

Naslov:
Text: Prijava Registracija