PMS - PRAVA MUŠKA SPIKA

Tomo Ricov i Nikola Vrdoljak

Prije točno mjesec dana završilo je 6. po redu uspješno izdanje Weekend Media Festivala, najvažnijeg godišnjeg okupljanja komunikacijskih stručnjaka regije. Sa svojim timom suradnika dvojica muškaraca svake godine odrađuju lavovski posao prije, za vrijeme trajanja festivala, ali i po završetku istog kad treba sumirati dojmove (i račune) prošlog i baciti se na pripremu novog izdanja festivala. Oni su direktor festivala – Tomo Ricov i direktor programa festivala – Nikola Vrdoljak.

Već nas mjesec dana dijeli od završetka ovogodišnjeg Weekend Media Festivala. To je dovoljno vremena da se hladne glave, s odmakom, rezimiraju stvari. Jeste li zadovoljni ovogodišnjim Weekendom? Odazivom ljudi? Možete li napraviti neku usporedbu s prethodnim izdanjem festivala? Što je bilo bolje ili možda manje dobro nego proteklih godina? Na čemu još želite poraditi?

TOMO: Zadovoljan sam. Uspjeli smo napraviti velike pomake u uključivanju novih industrija u program - financijsku, telekomunikacijsku i turizam. Doveli smo važne regionalne lidere i relevantne predavače iz velikih internacionalnih kompanija poput Googlea, Nestlea, Jägermeistera, Viacoma...Odaziv je bio isti kao prošle godine, sve skupa 4 000 sudionika, što je odlično s obzirom na stanje u medijima i komunikacijskoj industriji. Neke stvari se uvijek mogu bolje napraviti, ali smo generalno zadovoljni s učinjenim. Za slijedeću godinu planiramo radikalnije promjene u više sfera festivala, dizajnu, programu, scenografiji...

NIKOLA: Jako smo zadovoljni šestim Weekendom koji je iza nas. Već smo odradili dva sastanka na kojima smo analizirali sve dobre strane organizacije i eventualne propuste na koje treba dodatno obratiti pozornost. Prikupili smo i impresije od mnogih sudionika, a kroz koji dan šaljemo i jedan širi upitnik. Jako nam je bitan kvalitetan feedback, jer mi koji smo duboko u projektu već šest godina određene stvari možda i ne primjećujemo. Naravno, cilj svega toga je sljedeće godine biti još bolji. Iza Weekenda stoji kompleksna organizacija na kojoj radi jako puno ljudi tijekom cijele godine, a sve kako bi ta tri dana festivala funkcionirali savršeno.

Organizacijski posao uvijek je stresan, a posebno kada se radi o ovako velikom projektu. Najveći uzrok stresa su pak „last minute“ promjene koje  je na ovakvim događanjima gotovo nemoguće izbjeći u bilo kojem segmentu rada. Što je vama zadalo najveću „glavobolju“ tijekom ovog Weekenda? I kako ste tu situaciju riješili?

NIKOLA: Potpuno ste u pravu. No, svi koji rade na organizaciji kompeksnih projekata znaju da se na 'last minute' promjene mora računati i mi smo na njih spremni. S obzirom da se primarno bavim programom,  najviše glavobolje mi zadaju otkazivanja govornika. Ove godine je samo nekoliko dana prije Weekenda direktor beogradske filharmonije i iznimno zanimljiv govornik Ivan Tasovac postao Ministar kulture i nažalost u zadnji tren otkazao posjet. U zadnji tren smo morali mijenjati satnice i prilagođavati se našim posjetiteljima, ali smo to i dobro odradili. Cilj je bio da različiti targeti posjetitelja imaju priliku vidjeti što više stvari koje ih zanimaju. Ako netko voli i prati sektor digitala, ne smije se dogoditi da su dobra digital predavanja u isto vrijeme, a kad imate istovremeno četiri dvorane to nije jednostavno napraviti.

TOMO: Nagle izmjene u zadnji čas stalno se događaju, na to smo već navikli. Najveće glavobolje izazivaju iznenadna otkazivanja najavljenih predavača ili panelista. Ali kako smo spremni na sve, nešto drugo se ubaci što je bilo u pripremi, tako da se sve na vrijeme ipak riješi.

Na organizaciji Weekenda radi tim ljudi od kojih je svatko zadužen za svoj segment rada. Jedan od najzahtjevnijih segmenata rada je svakako osmisliti program i odlučiti koga ćete pozvati za predavače/paneliste? Kako izgleda taj proces? Da li program predlaže jedan čovjek a ostali potom daju svoje mišljenje ili ideje o sadržaju dolaze sa svih strana pa na kraju taj jedan čovjek odlučuje što ulazi a što ne?

NIKOLA: Weekend se sastoji od više faza i segmenata, a svaki je posebno bitan. Opet možemo reći, a ja kao direktor programa ću to sigurno tvrditi, da je program ključni sadržaj. Na programu radi cijeli osnovni tim Weekenda tijekom godine. Sve ideje se raspravljaju i sagledavaju s više strana i iz više kuteva. Osim što nam je bitno da su predavači i panelisti zanimljivi bitno je i znati možemo li ih stvarno sve dovesti, bave li se temom koja je trenutno bitna, kakav je odnos teme na različitim tržištima u regiji, imamo li kvalitetne moderatore koji mogu temu približiti gostima i slično. Više faktora utječe na to hoćemo li se odlučiti za neki panel ili ne, ali stvari nikada nisu jednostavne kakvima se čine kad festival krene. Ali zato i jesmo tu.

TOMO: Prijedlozi za program, te tko će biti predavač ili panelist dolaze od svih uključenih u uži Weekend tim. Posebnu pozornost pridajemo tome da pokrijemo teme koje su važne za svaki pojedini medij i svaku pojedinu zemlju iz regije, da pokrijemo sve aktualne medijske, komunikacijske, gospodarstvene i društvene  trendove. Nakon što smo napravili prvu verziju programa, obiđemo naše prijatelje/partnere u drugim zemljama regije. Na sastancima s njima definiramo teme koje su zanimljive za pojedinu zemlju i koje bi osobe iz tih zemalja trebali pozvati na festival. Već tjedan dana nakon  festivala imali smo prvi sastanak u svezi Weekenda slijedeće godine. Na njemu smo počeli  raditi kostur za Weekend 2014.

Tomo Ricov

Weekend Media Festival ste pokrenuli prije 6 godina. Otkud ideja za takav festival? Tko je sjeo na prvu kavu i dogovorio kostur istog? Kako je krenula cijela priča?

TOMO: Na ideju za festival sam došao dok sam vodio TV produkcijsku agenciju Ring Multimedia. Prilikom posjete Mip TV,TV festivalu u Cannesu, prepoznao sam potrebu profesionalaca iz država bivše Jugoslavije za zajedničkim okupljanjem. TV  industrija mi je bila premala za festival, barem u okvirima kako sam ga ja zamisli,o a događala se i konvergencija, prožimanje medija, proširio sam festival na sve medije. Tu ideju sam prvo prenio mom partneru u agenciji Da! Borisu Kovačeku, te smo zajedno ideju izložili vodstvu  Digitel Grupe. Njima se ideja svidjela, podržali su nas , te pomogli da se dogovori suradnja s Adrisom, koji je ključni partner Weekenda od samog početka.

NIKOLA: Tomo Ricov i Boris Kovaček su se neko vrijeme pitali zašto ne postoji tako nešto kod nas kad je potreba bila više nego jasna. U to vrijeme vodili su event agenciju Da! i imali sve preduvjete za napraviti ovako kompleksan event. Nakon toga su okupili najkvalitetnije ljude oko sebe za dijelove koji su im nedostajali i danas gledamo rezultat.

Nikola Vrdoljak

Postoji li prema vašim saznanjima neki sličan festival u Europi ili svijetu? Ako da, jeste li ga posjetili i po čemu se razlikuje od Weekenda? Ako ne, vidite li možda u budućnosti „franšizno izdanje“ WMF-a u nekoj od zemalja?

TOMO: Ne postoji sličan festival. To mi je rekao i poznati američki producent Pete Radovich koji je u nekoliko navrata naglasio kako je naš festival unikatan, čak i u svjetskim razmjerima.  Zato nam se i vraća svake godine. Slično smo čuli i od Sir Jeffrey Owena. Weekend je jedinstven po laid back atmosferi s jedne strane i bogatom i zanimljivom programu s druge. Amsterdamski Picnic je možda najbliži našoj verziji media festivala. Razmišljamo i o franžizi.

NIKOLA: Sir Owen, dugogodišnji urednik Financial Timesa i naš ovogodišnji panelist je rekao da nikad nije vidio ovako zanimljiv spoj medija, marketinga, businessa i zabave. Iako smo imali neke uzore, mislim da je način kako je Weekend napravljen zaista jedinstven. A što se franšize tiče, ideja ima puno, pa vas možda uskoro i iznenadimo.

Novinskim izdavačima ove godine posebno je zanimljiv bio panel: „Povratak otprintanih“. Dobrih vijesti nije bilo. Zaključak je da je klasičan print mrtav. Opstanak slijedi samo onima koji će se uspješno razviti na različitim digitalnim platformama i još uz to po mogućnosti na kioscima uz novine prodavati „tave“.  Kako vi gledate na print? Uživate li u prvoj jutarnjoj kavi uz listanje novina ili vijesti čitate na portalima?

NIKOLA: Mislim da se neki govornici iz tog panela ipak ne bi složili s vama. Iako dolazim iz digitalnog svijeta i vodim digitalnu agenciju Gingernet moram reći da sam veliki zaljubljenik u novine i časopise. Još uvijek redovito čitam razna izdanja s guštom. Ipak mislim da poslovni model iza tiskanog izdanja teško opstaje i da promjenu modela već imamo prilike promatrati.

TOMO: Print je u krizi. No, ja sam još uvijek ovisnik o print izdanjima dnevnih novina. Jutarnja kava i novine još uvijek su mi jedan od glavnih dnevnih gušta.

Panel „Hejtanje“ bio je pak namijenjen prije svega onima koji rade na i sa digitalnim platformama. Čulo se tu raznih stavova o tome što s „hejterskim komentarima“, a koji je vaš stav?  Treba li „slobodu govora“ ipak u nekim slučajevima ograničiti?

NIKOLA: Mislim da je ovo puno šira tema, nego rečenica ili dvije koje mogu ovdje staviti. Ukratko, mogu reći da se sloboda govora i izražavanje različitih stavova koliko god bili drugačiji od naših mora omogućiti u svakom slučaju. Kulturu prihvaćanja tih drugačijih mišljenja u Hrvatskoj tek učimo što možemo vidjeti svakodnevno ako pratimo medije. Isto tako, mislim da treba jasno razlučiti slobodu govora od klevete ili govora mržnje. Nije ovo ništa novo, ali sad se bavimo time kako te norme uvesti i na digitalne platforme koje su stvorile nove prostore za rasprave. I bez obzira što se možda čini suprotno mislim da i napredujemo u tome.

TOMO: Hejtanje je otišlo predaleko, zato sam i predložio tu temu za festival. Treba ograničiti mržnju na internetu, posebno na društvenim mrežama. Ljudi moraju postati odgovorni za svoje izjave, postupke….

Osim Weekenda koji je veliki projekt na kojem radite tijekom cijele godine, radite i na drugim većim i manjim projektima, Tomo je direktor agencije Pepermint, a Nikola direktor agencije Gingernet. Postavlja se pitanje – kako i kada pronalazite slobodno vrijeme, vrijeme za sebe i svoje gušte? A drugo je pitanje - koji su to gušti? 

TOMO: Radimo još na dosta projekata, vintage festival Dolce Vita je najnoviji. Osobno vodim nekoliko klubova i barova. Sve što radim mi je ujedno i zadovoljstvo, tako da mi ne treba neko ekstra slobodno vrijeme. Ostaje mi vremena za moje gušte, DJ-iranje, putovanja, koncerte, klubove....

NIKOLA: Posao se danas sve češće isprepleće s privatnim životom. Kad smo već kod normi i tu se polako stvaraju neke nove. Nove tehnologije, od mobitela do interneta toliko su prodrijele u naše živote da su stare podjele na privatno i poslovno brzo nestale. Ali kod sebe pa tako i kod drugih primjećujem da polako već gradimo neke ideje kako se s tim nositi i koje su granice. Volim svoj posao i uživam u njemu ali se jednako tako potrudim osloboditi vrijeme za stvari koje nisu vezane za posao. Godinama sam se bavio sportom i trener nam je govorio da je kvalitetan odmor jednako bitan kao i kvalitetan trening.  Mislim da je bio u pravu.

A od gušta mogu navesti jedan. Volim putovati, i to posebno biciklom. Vikendima često putujem po Hrvatskoj, a svake godine odem i na jedno dalje putovanje. Ove godine sam išao preko Alpi do Pariza, prošle do Istanbula, a trenutno baš planiram još jedno za iduće ljeto.

 

Razgovarala: Vlatka Vužić

 

 

KOLUMNA

Muke po teretani

Natukla sam popriličan broj godina i ono što sam dosada naučila jest da se bolje roditi bez one stvari nego bez sreće, pardon ljepote. Ljepota je u tolikoj si...

NEWSLETTER

Želiš biti u toku?

Prijavi se na newsletter:

ANKETA ZA VAS

Koje vam je najdraže godišnje doba?

GALERIJA

KUTAK ZA VAS

Prijavi se i pošalji nam članak!
Kategorija:

Naslov:
Text: Prijava Registracija