PODUZETNA

Pogled iza oka - Ženska energija na poslu

Poslovni svijet donedavno je bio, uglavnom, muški svijet. Neke hrabre žene prije nas pokrenule su promjene i smjelo progovorile o traženju jednakosti. Ne istosti, već samo jednakosti.

Zahvaljujući tim ženama, mi danas sjedimo na vodećim funkcijama diljem svijeta, otvaramo tvrtke, razvijamo posao. Cijeli taj proces ulaska žena u poslovni svijet obilježen je ujedno traženjem mjesta pod suncem. Tijekom procesa dogodilo se da su žene, misleći da to tako jest, jer nisu znale bolje, preuzele obrasce ponašanja muškaraca u poslovanju. Stvari su se polako mijenjale i sve više pripadnica ženskog spola unosi one kvalitete u poslovanje, koje su sastavni dio našeg postojanja – brižnost, nježnost i gradnja 'doma'.

Da, gradnja doma. Nismo li umijeće stvaranja doma dovele do savršenstva? Nije li briga za druge sastavni dio našeg 'posla'. Kada to promatrate iz te perspektive, potpuno je razumljivo da tu kvalitetu možemo uključiti i u poslovanje.

Samo se pitajte: što znači biti žena? Što znači biti žena u poslu? I jedno i drugo uvijek ćete svesti na jednostavnu izjavu – Budi svoja!

Što znači biti svoja? Marlene Dietrich je izgledala savršeno ženstveno u odijelu, dok je Marilyn Monroe bila utjelovljenje ženstvenosti u haljinama. Greta Garbo, mmm... još jedna nesvakidašnja ljepotica koja je zračila jednom posebnom, hladnom toplinom. Ono što je važno izvući kao paralelu jest da je biti žena nešto što ne možete upakirati u haljinu ako to niste vi, ali isto tako odijelo neće od vas načiniti poslovnog muškarca, jer mi žene jednostavno nismo muškarci. Prekrasne smo, nježne, brižne i tople, a pokušavamo biti hladne i prodorne. Ne ide, to je protiv naše prirode. Žena se ne razlikuje od muškarca samo po fizičkim karakteristikama, već i po obliku snage koji nosi. Muškarci su koncentrirani, usredotočeni i prodorni, dok smo mi žene prisutne u poslu cijelim tijelom – srcem, umom, osjećajima, tijelom. Ženska energija razlivena je po cijelom tijelu. Muškarci više teže za jakim uzbuđenjima, a žene češće jedan događaj doživljavaju na više emotivnih razina. Čak se i u pogledu raspoloženja odmah može vidjeti razlika između konstantnijih emocija kod muškaraca, dok smo mi žene sklonije oscilirati. Gomilanje emocija kod muškaraca kreira fokus, dok žene češće odmah reagiraju prema osjećajima i rješavaju emotivnu nelagodu trenutno. Muškarci su agresivniji i skloni gospodariti svojom okolinom, dok su žene profinjenije i sklone izbjegavanju sukoba.

Najnovije istraživanje jedne društvene mreže pokazalo je i koliko je ženama vrlo važna fleksibilnost u poslu te postizanje ravnoteže između posla i obitelji. Tome se nije za čuditi posebno, jer znamo koliko je važna uloga majke u odgoju djeteta. Mi žene jednostavno želimo oboje i, prema mom skromnom uvjerenju, vjerujem da je moguće i postići oboje. Posebno kada radite za ženu ili sa ženom.

Zanimljiv je i podatak da su žene manje sklone zaduživanju da bi pokrenule ili unaprijedile posao, što je dugoročno odlična karakteristika za posao. Balansiranje kućnog budžeta prenijele smo na tvrtke. Kreativnost u stvaranju nečega ni iz čega je umjetnost koja se u poslu može jako dobro iskoristiti za razvoj. Koliko puta ste bile u situaciji da imate prazan frižder ili tanak budžet, a trebalo je složiti ručak za obitelj? Nije li ta vrsta kreativnosti fantastična za poslovanje? Lako je graditi biznis kada imaš 'pun frižder'.

No, zašto ne bi žena mogla doprinijeti poslu upravo sa svim tim svojim kvalitetama? To su ženske snage, a negdje usput mi smo same prestale vjerovati u to. Biti nježan i brižan je za luzere, a tko želi biti luzer? Pročitajte sada još jednom prvi dio prethodne rečenice „Biti nježan i brižan je za luzere“... Kada smo počele vjerovati da je biti nježan i brižan luzerstvo?

No, zašto je tome tako? Ako uzmemo u obzir činjenicu da smo još relativno nedavno bile bez prava glasa, 'ukrasi' u kući i pod rukom muškarca, a svrha postojanja svodila se na rađanje i brigu za dom, nije čudo da smo ulaskom u muški svijet poslovanja povjerovale da je to jedan jedini način na koji se posao vodi. Zamislimo na trenutak da tu sposobnost stvaranja doma primjenimo na cijeli svijet i učinimo planet Zemlju domom u kojem ćemo se svi osjećati brižno i zaštićeno. Zašto mislimo da ne možemo izgraditi takav svijet kroz posao? Ne želimo li svi malu oazu mira, u koju se možemo vratiti nakon napornog dana? Zašto ta oaza ne bi bila ovaj svijet i zašto ga žene ne bi mogle kreirati...zajedno s muškarcima? Mi sebe, prije svega, moramo prihvatiti takvima kakva je naša priroda, jer ona je predivna i samo spoj muške i ženske energije može stvoriti ravnotežu koja nam je svima potrebna.

Ženska energija na čelu tvrtke težit će balansu i osjećaju ugode i zadovoljstva kod zaposlenika, dok će muška fokusirano vući prema napred. Naravno da je idealno kada postoji ravnoteža obje energije, jer onda dolazi do razvoja i prosperiteta u okruženju koje ispunjava i potiče. Kada žena donosi odluku, sklonija je poslušati savjete i mišljenje zaposlenika i savjetnika, jer je spremnija priznati da nešto ne zna ili ne može, dok će muškarac češće 'lupiti šakom o stol'. Obje kombinacije su u redu i ispravne i jedini trik je u tome kako prepoznati kada treba postupiti na koji način.

 

Niti u jednom trenutku nemojte razmišljati o muškoj energiji kao lošoj, ne, nikako. Ona je jednako važna kao i ženska i ima svoje prekrasne strane koje treba cijeniti, potvrditi i prihvatiti. Ona ima svoju svrhu i snagu, no mi žene moramo graditi svijet kroz ono najbolje što nam je život dao.

 

Magdalena Jelić, direktorica tvrtke Valar, stručnjak za komunikaciju i odnose s javnošću

KOLUMNA

Muke po teretani

Natukla sam popriličan broj godina i ono što sam dosada naučila jest da se bolje roditi bez one stvari nego bez sreće, pardon ljepote. Ljepota je u tolikoj si...

NEWSLETTER

Želiš biti u toku?

Prijavi se na newsletter:

ANKETA ZA VAS

Koje vam je najdraže godišnje doba?

GALERIJA

KUTAK ZA VAS

Prijavi se i pošalji nam članak!
Kategorija:

Naslov:
Text: Prijava Registracija