PODUZETNA

Pogled iza oka - Komunikacijska strategija – plan akcije

Iako odnosi s javnošću postoje već desetljećima još uvijek nije svima potpuno jasno čime se zapravo ova struka bavi, odnosno čime bi se trebala baviti. Komunikacijska strategija je samo dio odnosa s javnošću koji definira smijer kretanja razvoja tvrtke i postavlja temelje za komunikaciju prema svim ciljanim skupinama uključenima u poslovanje.

Stvari su vrlo jednostavne i to, vrlo pojednostavljeno, izgleda otprilike ovako:

Svi se mi nekuda krećemo, negdje želimo biti, u nečemu želimo biti uspješni i ostvariti se. Recimo da znate koji je to cilj i recimo da želite biti najbolji slastičar u Hrvatskoj. Odlično! Definirali smo cilj. Što dalje? Sada dolaze glavna podpitanja. Želite li biti svoj gazda ili ste zadovoljni radeći taj posao za nekog drugoga (recimo neki hotel). Za nastavak priče reći ćemo da želite biti sam svoj gazda. Sada je potrebno definirati što vam je sve potrebno da ostvarite taj svoj prvi podcilj. Naime komunikacijska strategija se sastoji od nekoliko kratkoročnih i dugoročnih ciljeva.

Ukoliko nemate iskustva ili znanja prvi korak je steći to znanje i iskustvo jer bez toga ne možete dalje. Dakle, pronaći ćete gdje se možete educirati u tom smijeru. Pronaći ćete mjesto na kojem možete krenuti sa prikupljanjem iskustva. Ovdje je kanal poput interneta sasvim dovoljan da nađete to što vam treba. Recite prijateljima, proširite glas o tome gdje želite biti i čime se želite baviti. Što više ljudi zna to su vam veće šanse da ćete tim prije doći do toga.

Biti sam svoj gazda znači posložiti infrastrukturu oko vašeg cilja: otvoriti firmu/obrt, pronaći prostor, pronaći sredstva. Tu opet internet pomaže u pretraživanju. Postoje razne institucije koje potporama pomažu za pokretanje poslovanja. Istražujte, pitajte prijatelje i poznanike. Ljudi imaju razne informacije i ako pitate iznenadit ćete se koliko vam razgovor sa ljudima oko vas može donijeti korisnih informacija.

Trebate dakle nekome prodavati svoje kolače. Tko su ti ljudi? Segmentirajte ciljanu publiku i jasno definirajte kome se želite obraćati jer ako krenete sa mišlju da su vam svi ciljana skupina nećete dospjeti daleko, a da ne spominjemo financijska sredstva koja ćete uložiti u promociju, a efekt će biti mali ili gotovo nikakav. Nađite nešto po čemu ćete izdvojiti svoju slastičarnicu od mora drugih. To može biti sve od posebne vrste kolača koju ste osmislili pa do uređenja interijera vaše slastičarnice. Ovo je iznimno važno jer ako nemate nešto po čemu ćete se izdvojiti u najbolju ruku ćete prometom pokrivati operativne troškove što će vas frustrirati, a onda samim time nećete više ulagati maksimum svoje energije. Frustracija i ljutnja nas iscrpljuju puno više nego što većina ljudi može pojmiti. Sjednite, razmislite, prekopajte u sebi što je to samo vaše jedinstveno. Sigurno imate to u sebi samo je potrebno to iskopati. Svatko ima neki svoj talent. Nađite ga!

Kojim riječima i porukama ćete se obraćati ciljanoj publici? Kojim kanalima? Hoće li to biti letci? Ako da, zašto? Gdje ćete ih postaviti. Kako znate da će doći u ruke baš onih pojedinaca koji će doći do vas i pojesti vaš kolač? Čemu rasipati papir na lokacijama gdje se ne kreće vaša ciljana skupina. Tu opet dolazimo do nepotrebnog troška koji za sobom povlači male rezultate, a vas to vodi prema frustraciji. Izbjegavajte takav pristup poslovanju jer bolesni ne možete voditi svoj posao.

I dobavljači spadaju u ciljanu skupinu te je i prema njima potrebno razviti komunikacijske smjernice i strateški pristup. Ciljane skupine se definiraju u odnosu na poslovanje kojim se bavite i nije samo krajnji korisnik taj kome se obraćate. Svi sudionici u razvoju vašeg poslovanja su vaše ciljane skupine prema kojima razvijate dugoročnu stratešku komunikaciju. Komunikacijska strategija je dugoročna karta poslovanja kojom ćete si osigurati opstanak na tržištu uprkos olujama.

Kako danas živimo u vremenu interneta i modernih tehnologija to vam je prvi i najjeftiniji kanal za komunikaciju. Nemojte se niti ovdje dovesti u situaciju da rasipate energiju na sve strane. Koristite one društvene mreže i kanale koje koristi vaša ciljana skupina. Na internetu možete pronaći ogromne količine podataka koje će vas usmjeriti da jasno definirate svoju ciljanu skupinu. Istražujte, pitajte, angažirajte ljude da vam slože temelje za vas. Skratite si put.

Ukratko rečeno ovo su glavne smjernice u komunikacijskoj strategiji koju ćete naravno složiti na papir jer time dobivate jasnu sliku svog kretanja prema vašem cilju. Osim toga pomaže vam da na tom putu i ostanete i ne gubite vrijeme na vanjske okolnosti koje će vam odvraćati pažnju. Naravno pomoći će vam i da se dignete ako na tom putu padnete. Stoga ne gubite vrijeme. Složite sve lijepo na papir i krenite. Svaki korak je samo još jedan korak koji vas vodi bliže prema cilju.

 

Piše: Magdalena Jelić, stručnjak za komunikaciju i gradnju odnosa, 
bajkerica, novinarka, partnerica zaljubljena u život

KOLUMNA

Muke po teretani

Natukla sam popriličan broj godina i ono što sam dosada naučila jest da se bolje roditi bez one stvari nego bez sreće, pardon ljepote. Ljepota je u tolikoj si...

NEWSLETTER

Želiš biti u toku?

Prijavi se na newsletter:

ANKETA ZA VAS

Koje vam je najdraže godišnje doba?

GALERIJA

KUTAK ZA VAS

Prijavi se i pošalji nam članak!
Kategorija:

Naslov:
Text: Prijava Registracija