OGLEDALO

Palmanova Village Outlet

Pogranična meka za šopingholičare (i one koji se tako osjećaju)

Većina naših čitateljica i čitatelja vjerojatno dobro pamti autobusne odlaske s petka na subotu u Trst šezdesetih, sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća.

Oni sretnici koji su išli autom, često su produžili i do Palmanove, malog mjesta pored Udina na putu prema Veneciji.

Kad je kolegica spomenula da nas agencija Apriori komunikacije vodi na studijsko putovanje novinara u Palmanovu Outlet Village, pred očima su mi iskrsnuli hangari puni jeftine robe na koje nisam pomislila dvadesetak godina. O, kako sam se prevarila

Piše: Sanda Kepeski

Put je prošao vrlo brzo i ugodno. Naši su nas domaćini vrlo srdačno dočekali. Nakon kratkog osvježenja, uslijedilo je kratko predavanje u kojem nas je gospodin Luigi Maurizio Villa, direktor prodaje Palmanova Outlet Village, upoznao s osnovnim činjenicama o centru.

Palmanova Outlet Village otvoren je u svibnju 2008. u Ajellu kraj Udina. Zahvaljujući odličnoj poziciji u pograničnom području, usmjeren je ne samo na talijanske, nego i slovenske, austrijske i naravno hrvatske kupce.

Centar je koncipiran poput malo gradića; izloženi ste atmosferilijama i nema one sterilnosti shopping mallova na koje smo naučeni zadnjih dvadesetak godina, što toplo pozdravljamo. Pri projektiranju se vodilo računa o uklapanju u postojeću arhitekturu pitoresknog talijanskog mjesta tog područja.

Centar čini više od devedeset dućana na površini od 24.000,00 m2. Od otvorenja ga je posjetilo gotovo 14,5 milijuna kupaca, od čega je više od četrdeset posto stranih kupaca, a hrvatskih oko sedam, što je značajan postotak. Osim toga, hrvatski kupac troši prosječno 230 eura po posjetu što nas svrstava među najbolje potrošače među stranim kupcima.

Osim mogućnosti kupovanja obuće i odjeće, igračaka, kozmetike, delikatesa, potrepština za uređenje doma te igraonice, centar je bogat raznim događanjma i aktivnostima cijele godine, čineći ga tako mjestom ugodnim za provod cijele obitelji. Posebno će važno biti svima koji sa sobom vode djecu da postoje besplatne usluge od organiziranog čuvanja u igraonici do posudbe dječjih kolica i pripremanja, odnosno podgrijavanja hrane.

A treba spomenuti da se Palmanova nalazi u vrlo lijepoj regiji bogatoj sadržajima, pa nije nadomet razmisliti i o višednevnom izletu.

Tijekom cijele godine organizirani su i brojni zabavni sadržaji za sve uzraste, a posebno su popularne nagradne igre koje nude mogućnost osvajanja brojnih poklona, ali i glavne nagrade u vrijednosti nekoliko tisuća eura. Dobitniku glavne nagrade, centar na raspolaganje stavlja osobnog asistenta (personal shopper) koji će mu ili joj pomoći da što bolje i lakše potroši ne baš malu svotu novaca s obzirom na povoljne cijene po dućanima. Tipično ženski smo se na to slatko nasmijale; nama ne bi trebala pomoć. A možda se varamo, gospodin Villa nam se ipak čini kao autoritet u svom poslu i vjerojatno dobro zna što priča.

Zanimljivo je napomenuti da Palmanova Outlet Village usko surađuje i s talijanskim Crvenim križem.

Ručak u pršuteriji 

Nakon prve šetnje po dućanima, otputili smo se u pršuteriju gdje su nam domaćini organizirali ručak; vrlo ugodno mjesto, s pršutima koji vise iznad šanka, polica prekrcanih raznim delicijama od tjestenine do panetonea i čokolade, aranžiranih tako ukusno i lijepo da ne ostavljaju sumnje u kojoj se državi nalazimo.

Organizatori su vodili o svemu računa i s obzirom da smo bili u ugostiteljskom objektu gdje je glavna ponuda fini talijanski pršut, provjerili su ima li vegetarijanaca ili onih koji ne jedu meso među nama. Našla se samo jedna iznimka pa nakon što su stigli prvi tanjuri, neki su od nas (iako ljubitelji pršuta) požalili; nama su stigli tanjuri prepuni finog pršuta i sireva i jedan lijepo aranžiran tanjur s dimljenim lososom i mozzarellom na posteljici od rikule, matovilca, potočarke i cherry rajčica. No i jedno i drugo začinili smo tipičnim talijanskim kruhom namakanim u (pre)finom maslinovom ulju.

Idući slijed su bili tortelini (odnosno savršeno skuhani linguini u odličnom umaku od povrća). Cijelo se vrijeme točilo jako dobro vino iz regije. Kraj ručka u Italiji ne može proći bez slatkog (dolce), u predbožićno doba obavezni panetone s kandiranim voćem namočenim u grappu. A kakav je to talijanski obrok koji ne završi kavom?

Iako nam je bilo malo žao napustiti ugodan prostor, sjetile smo se da nas čeka više od 90 trgovina, pa smo brzo popile svaka svoj latte i krenule u... 

Šoping!!! 

Cijene su vrlo povoljne, a organizatori su nam osigurali poklone i dodatne popuste u većini dućana. Treba reći da su sve cijene, prema pravilu najmanje 30 posto niže od originalnih cijena što je i jasno istaknute, no u gotovo svakom dućanu pronaći ćete i puno veće popuste od 50 i 70 posto za vrlo privlačnu robu. Nije ni čudo da smo trčale od jednog od drugog izloga, CK, Baldanini, Pollini, Bialetti, Iceberg, Nike... Za sve modne znalce, treba svakako spomenuti da su nakon Nove godine otvoreni i dućani Tommy Hilfiger i Desigual. 

Uspjele smo riješiti većinu božićnih poklona, kupiti pernatu jaknu poznatog brenda za 50 eura i uskoro se našle u autobusu za povratak. Ulaskom u EU ne postoji više IVA, ali zato ne postoji ni grč u želucu od mogućnocti carinjenja!

 

Zadovoljno smo zaključile: Vraćamo se!

 

 

Više na:

http://www.palmanovaoutlet.it/

http://www.apriori.hr/index.asp

 

 

 

 

 

 

 

KOLUMNA

Muke po teretani

Natukla sam popriličan broj godina i ono što sam dosada naučila jest da se bolje roditi bez one stvari nego bez sreće, pardon ljepote. Ljepota je u tolikoj si...

NEWSLETTER

Želiš biti u toku?

Prijavi se na newsletter:

ANKETA ZA VAS

Koje vam je najdraže godišnje doba?

GALERIJA

KUTAK ZA VAS

Prijavi se i pošalji nam članak!
Kategorija:

Naslov:
Text: Prijava Registracija